Thursday, September 22, 2022

Stem of verb with traveling verb to indicate purpose

 令和4922木曜日

September 22, 2022 –  Thursday

ワームアップ

The stem of the verb is the part of the verb left after you take off the ます(regardless of group)。Write the stem of each of the following verbs.            たとえば: あるきます   あるき

あそびます    およぎます   食べます   飲みます

 

起きます     ねます     来ます    します

 

書きます     よびます    あいます   勉強します

 

A.  Using the verb-stem with a traveling verb (行く、来る、帰る、etc.)  in order to indicate your purpose in going to a destination.

In other words, why did you go there?

たとえば: 新聞を読みにとしょかん に 行きました。

I went to the library in order to read the newspaper.

下の文書(ぶんしょ)を英語で書いて下さい

おすし を 食べ に 日本りょうり の レストラン

に 行きました。

 

宿題 を し に かえりました。

 

友達 に あい に パーティ に 来ました。

 

日本語 を 勉強 し に 日本 に 行きました。

 

やさい と くだもの を 買い に スーパー に 来ました。

 

B.  Now write 2 sentences of your own, indicating that you traveled somewhere in order to do something.

一.

二.

 

C.   Nakama 1 の 二百九十四ページ  B   Tell a partner why you went to each place:ニューヨーク、ワシントンDC, イギリス、フランス、日本、中国(ちゅうごく)、オーストラリア

たとえば:音楽を聞きにアイランドに行きました。

 

 

D.    Flipgrid assignment   https://flip.com/db182d77

        (See Classroom)

 

E.   Buying a bento for the train, from a vending machine!  https://fb.watch/fI4N-Tg88Q/       駅弁えきべん 販売機 はんばいきVending machine 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.