Tuesday, November 9, 2021

Practice: 「―たり ―たり する」と「時」の れんしゅう

 November 9, 2021 – Tuesday

令和3119日  火曜日

 

ワームアップ

日本語の漢字(かんじ)で3X書いて下さい

this year                           next week

                 

last month                        today

 

A. 今、ともだち と 話して下さい。上の時の活用(かつよう)をせつめい(Explain)下さいNow, please speak with your friend(s). Explain your activities during the “times” above.

たとえば: 来年、私はうたったり、おどったり(Dance)します。Next year, I will do things like singing and dancing

 

B.  「―たり ―たり する」と「時」の れんしゅう(Practice

 英語のいみ(Meaning)が分かります(わかります)か

 パリにすんでいるレミはおいしい食べものを作ったり(つくったり)、食べたり します。

 

 

 大学の時、私は哲学(てつがくPhilosophy)を勉強します。

 

 

 学生は、高校のとしょかんで、コンピューターをつかったり、新聞を読んだり します。

 

 

 映画を見た時、私はわらったり、ないたり  しました。

 

 

 パーティの時、ロシア人はおさけを飲んだり、ダンスをしたり しました。

 

C. プロジェクト  Most of the classtime was devoted to working on the project.  We will return to A and B, tomorrow.

 

Homework:       Work on Campaign poster, due Monday

 

Special notes –

1.   Christian乱暴(らんぼう)くんの為(ため)Your shirt

野蛮人 やばんじん   Barbarian That’s us!)

 But on your shirt, the order is reversed, 人蛮野

Also, the left and right sides of the  character are reversed.

予  あらかじ(め)、ヨ、ショ Previous

里  さと、り Village

 

2.   Braeden  ブレーデンくんの為(ため):

しか  Only -- Has a negative meaning of insufficiency, like ”merely,” and requires a negative verb.

たとえば:若い時、私はスポーツがきらいだったから、散歩(さんぽ)しかしませんでした。When I was young, because I hated sports, I only/merely took walks.

だけ  Only – No negative connotation. Generally combines with an affirmative verb.

たとえば:

高校の時、私は忙しかったので、一つのクラブだけのメンバーでした。

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.