Monday, February 22, 2021

Shopping Feb. 22, 2021 -- verbs, new kanji, tiny story with questions

February 22, 2021 – Monday

令和3222日  月曜日  

                                         月=げつ=がつ=つき=Moon, month

 

A.英語で1X,日本語で3X    ワームアップ

 

だす(出す)     いれる(入れる)

 

みせる     つつむ        とる

 

B.Here are these verbs in a tiny story. Answer the questions 英語 で  after you read the story.

田中 先生 は 高島屋(たかしまや)で 買いもの を しました。

先生 は てんいん (Salesperson) と 話しました。

「新しい かさ が あります か。」と 言いました(いいました Said)。

てんいん は 先生 に あかい かさ を みせました。

先生 は 「その あかい かさ を 二 ほん 買います。」と 言いました(いいました)。

てんいん は ながい はこ(Box)を 一つ 出しました(だしました)。

かさ を はこ に 入れました(いれました)。

それから、きれいな かみ(Paper)を 一 まい とりました。

かさ は たんじょうび の プレゼント でした から てんいん は はこ を つつみました。

先生 は 「いくら (How much)です か」と 言いま

した(いいました said)。

てんいん は 「ぜんぶ で(in all)五千円です。」と 言いました。

Who went shopping?  

Where did that person shop

Who did the shopper talk to.? 

What did the shopper want?

How many did the shopper buy?

What were they put into?

What happened because it was someone’s birthday?

How much did each item cost

 

C.                        新しい 漢字 New kanji for Nakama Chapter 8 。Folloring the stroke order shown on Jisho.org,X書きます

 

友  とも     Friend

達  タチ、ダチ  Plural marker for people, arrive

友達 ともだち   Friends

 

音  おん、オト  Sound

         たの(しい)

   ガク、ラク  Pleasure, enjoyment

音楽 おんがく   Music     

 

 

宿題   しゅくだい  Homework

Type the answers to section B.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.