Wednesday, November 7, 2018

November 7, 2018 -- Wednesday
立終 りっとう  First day of winter in the old Japanese calendar (72 seasons)


***NOTE:  Are you interested in being a home-stay host when the Japanese kids come in January?
They will be here from January 26th to February 10th.



ワームアップ  平成30年11月7日  水曜日  水=Water

しぐるるや
駅に西口(えき に にしぐち)
東口(ひがしぐち)

Cold and drizzling
At the station's west exit
eastern exit, too

Azumi Atsushi ((1907-1988)

漢字で、三度、書いて下さい
① Red
② Blue
③ White
④ Black
⑤ Yellow
⑥ Brown
⑦ Color
⑧ Number/turn
⑨ Kanji
⑩ Busy
⑪ Dog
⑫ Cat

英語で何ですか。
① 色々な
② 私の番
③ 白人
④ 黒人

日本語で、漢字も使って(つかって)下さい。
① My dog is brown and white.

② I like the yellow hat more than the green one.

③ Because I am very busy this weekend, I am not going to study kanji.

④ I go to various libraries (in order) to read various books.



Oral/aural practice---listen to the story, then repeat the story---


Nakama.Ch.9. Story and Dialogue
ものがたり と 会話(かいわ)
Tenses – ――ました、――ませんでした、――ませんか、――ましょう(か),
                   Verb-stem に traveling verb (行く、来る、帰る)
_________________________________
むかし むかし、オズ の 国(くに)が ありました。
赤い猫 と 青い 犬 は オズ に すんで いました。
友達 でした。
いっしょ に 食べる の が 好き でした。

ある 日(One day)猫 は 「レストラン に 行きません か。」と 言いました。
                                                                                                                      Said
_________________________________
犬:            いい です ね。     エメラルド・シティ に 行きましょう か。
猫:    ええ、行きましょう。     まほう(magic) レストラン や さる(monkey)
                レストラン  や  ライオン レストラン は おいしい です。どれ が 
                    一番 好き です か。
犬:            そう です ね。    じつ は まほう が こわい です。
                   そして ライオン の 食べもの は 高い です。さる 
     レストラン で 何か 食べません か。
猫:            はい。  さる レストラン に 行きましょう。新しい です。

いっしょ に 犬 と 猫 は 車 で さる レストラン  に 食べ に 行きました。 一時 に さる レストラン に はいりました。 ウェイター は 緑 の 馬(うま horse) でした。
馬:            ごちゅうもん はーーー
犬:            私 は ステーキ に します。  それから ケーキ を 食べます。
猫:            じゃ、 魚 を おねがい します。 ミルク も 飲みます。    

しつもん:
Answer in ( maybe 6) correct Japanese sentences.
See pages 280 and 289 in Nakama.
   犬 は 何 を 食べました か。

   猫 は 何 を ちゅうもん しました か。


On the 黒ばん

日本語で書いて下さい

Abe Lee went to the coffee shop to order tea.

Andy returned home to prepare dinner.


宿題  しゅくだい   Homework

Answer the questions at the end of the story/dialogue about Restaurants in Oz.





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.