Tuesday, November 28, 2017

November 28, 2017 -- Tuesday
平成29年11月28日  火曜日


On Board:
1. Warm-up
2. Kanji flash cards
3. Nakama Ch. 7, p 203 dialogue/conversation
4. song "You"


ワーム・アップ  

下 の かんじ を 3 かい 書くWrite each kanji below 3 times.  Use correct stroke order.  はつおん(Pronunciation) は 何 です かえい語 で 何 です か

                                    はつおん      えい語
新    _________      ________

1 _____  _____ 3 ___

               _________            ________

1 _____   2   _____  3 ___

                 _________            ________


1 _____   _____ 3 ___



Class went over homework sentences from yesterday:


日本語 の ひらがな と カタカナ と かんじ で 書きますWrite underlined words in kanji. Pay attention to verb tenses, past and present.
.
I hate the German (language) better/more than the Italian (language).

私 は ドイツ語 の ほう が イタリア語 より すき です。

Among (insidebooks, the student very much (great) liked Tale of Genji 「げんじ ものがたり」best.

本 の 中 で 学生 は 「げんじ ものがたり」 が 一ばん すき でした。

(My) friend (did) read newspapers from 7 o-clock to 9 o-clock.

七時 から 九時 まで ともだち は 新聞 を 読みました。

(The) teacher eats vegetables but doesn’t like to drink coffee very much.

先生 は やさい を 食べます が コーヒー を 飲む の が あまり すき じゃ ありません。

The hedgehog はりねずみ and the monkeyさる (and others) liked to listen to the cat’s pretty jazz music.

はりねずみ や さる は 猫(ねこ)の きれいな ジャズ の おんがく を 聞く の が すき でした。



The American (person) liked movies; therefore/so   (he)  sees  (them)  every week on  Saturday.

アメリカ人 は えいが が すき でした から まい週 見ました。


Students made flash cards of kanji learned so far during this lesson.


宿題   しゅくだい   Homework

Read the dialogue on page 203 of Nakama, Chapter 7 dialogue.   Be sure you understand ALL OF IT. You don't have to write anything.




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