January 26, 2017 -- Thursday
平成29年1月26日 -- もくようび 木ようび
木曜日
Warm-up:
Pages 15 and 16 from the Kimono Level 2 Workbook
General class discussion of カタカナ problems
メロン Melon
トマト Tomato
パイナップル Pineapple
セロリ Celery
キャベツ Cabbage
レモン Lemon
オレンジ Orange
パセリ Parsley
レタス Lettuce
アプリコット Apricot
ゼリービーンズ Jelly beans
アボカド Avocado
チキン Chicken
マンゴー Mango
パンダ Panda
ライオン Lion
ゴリラ Gorilla
コアラ Koala
カンガルー Kangaroo
ペリカン Pelican
ペンギン Penguin
チンパンジー Chimpanzee
スープ Soup
マスク (Medical) mask
バナナ Banana
バター Butter
スカーフ Scarf
スポーツ Sports
ゴルフ Golf
スキー Ski(ing)
バレーボール Volleyball
ヘリコプター Helicopter
トラック Truck
タクシー Taxi
ロボット Robot
ポップス Pops (the music genre)
クラシック Classical (music)
ロック Rock (music)
ギター Guitar
クレープフルーツ Grapefruit
ハンバーガー Hamburger
ハンカチ Handkerchief
マーマレード Marmelade
On the board:
ア A マ MA
フ FU ワ WA
More students told the story from memory:
Griffin B., Y. Patania
しゅくだい 宿題 Homework
Students who haven't told the ものがとり story yet must be prepared to tell it from memory.
There will be a test on the story on げつようび , including the 11 narrative sentences and the 3 introduction sentences.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.