Thursday, January 26, 2017

January 26, 2017 -- Thursday
平成29年1月26日 -- もくようび  木ようび 
                     木曜日


Warm-up:
Pages 15 and 16 from the Kimono Level 2 Workbook

General class discussion of  カタカナ  problems

メロン  Melon
トマト  Tomato
パイナップル Pineapple
セロリ  Celery
キャベツ Cabbage
レモン  Lemon
オレンジ Orange
パセリ  Parsley
レタス  Lettuce
アプリコット Apricot
ゼリービーンズ Jelly beans
アボカド Avocado
チキン  Chicken
マンゴー Mango
パンダ  Panda
ライオン Lion
ゴリラ  Gorilla
コアラ  Koala
カンガルー Kangaroo
ペリカン Pelican
ペンギン Penguin
チンパンジー Chimpanzee
スープ  Soup
マスク  (Medical) mask
バナナ  Banana
バター  Butter
スカーフ Scarf
スポーツ Sports
ゴルフ  Golf
スキー  Ski(ing)
バレーボール Volleyball
ヘリコプター Helicopter
トラック Truck
タクシー Taxi
ロボット Robot
ポップス Pops (the music genre)
クラシック Classical (music)
ロック  Rock (music)
ギター  Guitar
クレープフルーツ Grapefruit
ハンバーガー Hamburger
ハンカチ Handkerchief
マーマレード Marmelade


On the board:

ア  A             マ   MA

フ  FU   ワ   WA



More students told the story from memory:
Griffin B., Y. Patania


しゅくだい  宿題   Homework
Students who haven't told the ものがとり story yet must be prepared to tell it from memory.
There will be a test on the story on   げつようび  , including the 11 narrative sentences and the 3 introduction sentences.  



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.