Thursday, August 20, 2015

August 20, 2015 -- Thursday
平成二十七年八月二十日 -- 木曜日


Warm-up
なに が すき です か。Answer in Japanese with a complete sentence for each category: “I like ----.” Use hiragana and katakana only, no ROMAji.  Written and answered verbally, as well.

どうぶつ(Animals
わたし は いぬ が すき です。
わたし は ねこ が すき です。
いろ(Colors
わたし は ピンク が すき です。
わたし は あお が すき です。
くに(Countries/nations
わたし は 日本 が すき です。
わたし は オーストラリア は すき です。
えいが(Movies
わたし は ハンガー・ゲームズ (Hunger Games) が すき です。
わたし は ディバージェント (Divergent) が すき です。
本(ほん)(Books
わたし は ワー・アンド・ピース (War and Peace) が すき です。
わたし は  が すき じゃ ありません。


Introduction of textbook  Nakama, including Japanese-English, English-Japanese dictionary and grammatical appendices at the back, and chapters 1 and 2 at the front


Katakana handout from 2nd level of Kimono text-workbook, pages 23 and 24 -- done in class
   イギリス   England
   ドイツ    Germany
   ちゅうごく    China
   日本      Japan
   アメリカ   Amerika
Verbal exchanges:
どこ から きました か。From where did (you) come?
日本 から きました。 (I) came from Japan.


しゅくだい
Finish workbook pages




    

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.