Monday, September 25, 2017

September 25, 2017 -- Monday
平成29年9月25日 -- 月曜日


               Warm.up.2017.09.25
                                                                                                                なまえ    みょうじ    番号
Sentences about アニメ school and some アニメ characters:

1.  アニメ 中(ちゅう)がっこう は おもしろい がっこう です。

2.  ひどい おんがく の 先生 の おなまえ は ゴジラ先生 です。

3.  ひまな とき (Free time) 学生 は すいえい や ダンス を します。

4.  あたらしい 学生 の おなまえ は ティガー です。

5.  ダフィー かも(duck) や バットマン や ティガー は 三年生 です。


6.  学生 は バス で 中がっこう に きます。


New Verb Endings to Indicate the Past Tense: 
     --ました
     --ませんでした

Examples:

たべます   Eats    たべました    Ate
たべました  Ate     たべませんでした Didn't eat

のみます   Drinks   のみません    Doesn't drink
のみました  Drank   のみませんでした Didn't drink


Class as a whole went through many of the verbs on page 162 of Nakama, practicing past-affirmative  and past-negative endings.


     宿題   しゅくだい   Homework

Write 6 sentences about what Mickey Mouse did or didn't do yesterday.

きのう ミッキー は ______ました。
きのう ミッキー は ______ませんでした。






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.