Wednesday, May 3, 2017

May 1,2017-- Monday
平成29年5月1日   月曜日  月=Month、Moon




ワーム・アップ

Kanji throw-down かんじ の はきだし:  Write as kanji and katakana as you can within 6 minute limit.  Some students were able to write a lot!  Any amount, any effort is OK.



“Snake: handout:  divide into X parts and write each kanji as many times as you can within each shape.  Different kanji should be in different colors.


Go over classroom exercises (in Nakama from Friday


Work on daily actiivites for スティッチュ Stitch (character in movie, Lilo and Stitch).  Sentences like the following

Every day Stitch wakes up/gets up at home. まい日 スティッチュ は うち で おきます。

In the morning, Stitch eats breakfast. あさ スティッチュ は あさごはん を たべます。

At noon he studies the book "Ugly Duck"  ひる  「みにくい あひる」 の 本 を べんきょう します。

He always watches television. いつも テレビ を みます。

He goes to town.  He drinks coconut juice. まち に いきます。 ココナツ の ジュース を のみます。

In the evening he doesn't enter the bath.  He doesn't take a shower. よる おふろ に はいりません。 シャワー を あびません。

He doesn't like water. お水 が すき じゃ ありません。


しゅくだい  宿題  Homework

かんじ の へび:Students finish it for homework



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.